دهلران پی سی
سایت جامع علمی ,آموزشی,فرهنگی و تفریحی

 

آشنایی با HTML، زبان پایه برنامه نویسی وب

مقدمه

بنام یگانه ی هستی


HTML مخفف Hyper text mark up language ( زبان کد گذاری ابر متن ) می باشد .
HTML در واقع زبان ساخت صفحات وب می باشد . این صفحات می تواند حاوی متنهای آرایش شده ، Link ، تصاویر ، جدول ، Plug – in و ... باشند . استقبال زیاد از این زبان و همچنین کمبود کتابهایی که در این زمینه وجود دارند ما را بر آن داشت تا بدون پرداختن به جزئیات بسیار ریز و غیر ضروری ، منبعی ساده و در عین حال کلی ارائه دهیم که مطالعه آن برای خوانندگان خالی از لطف نخواهد بود .
جهت کد نویسی و طراحی صفحات وب نیاز به یک Text Editor ساده مانند Notepad که در تمامی ویندوزها قابل دسترسی می باشد و نیاز به نصب Text Editor جدید نیست .
برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی نیاز است کاربران محترم آشنایی با اینترنت داشته باشند .

ضمنا سیستم شما باید دارای مشخصات سخت افزاری ذیل باشد :

- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233
- 16 مگابایت Ram
- حدود 600 مگا بایت فضای آزاد




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 6 فروردين 1392برچسب:html, آشنایی با اچ تی ام ال,
ارسال توسط هادی احمدی

مدتی بود که در نظر داشتم تا در مورد سایت های آپلود فایل مطلبی را منتشر کنم. با بحثی هم که در مورد این سایت ها در وبلاگ مزیدی عزیز ایجاد شد، تصمیم گرفتم تا هر چه زودتر دست به کار شوم! عقیده دارم که معرفی سایت ها در زمینه های مشابه، اگر به صورت منتخبی از برترین ها (Top N) در نظر گرفته شود می‌تواند تاثیر بهتری را برای کاربران در بر داشته باشد. اگر خواننده مستمر این وبلاگ باشید هم مطمئنا علاقه من را نسبت به اینگونهمعرفی ها شاهد بوده اید! به نظر می رسد با وجود اینکه معرفی اینگونه سایت ها در وبلاگستان غیر فارسی رونق بسیاری دارد، اما هنوز کاربران فارسی زبان، سعی نکرده اند تا نگاه متمایزی نسبت به آن داشته باشند. هنگام جستجو مطلب در این مورد، نتایج زیادی را مشاهده کردم و لذا به همین خاطر، منبع دقیقی از اولین شخصی که به معرفی اینگونه سایت ها پرداخته نیافتم! هدف از این معرفی، آشنا کردن کاربران با سرویس های برتر درحوزه فعالیت مشابه سایت ها است. هدف از این معرفی، بیان این مطلب است که سایت هایی به غیر از رپیدشیر هم هستند تا بتوانند فایل های شما را میزبانی کنند! من در ادامه به ۲۰ مورد از آن ها شاره می کنم و توصیه می کنم که این پست دکتر مزیدی را هم از دست ندهید و اگر شما هم سایتی را در این زمینه می شناسید معرفی نمایید.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی احمدی

ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر


ربودن تصاویر نمایش داده شده افراد در یاهو مسنجر

اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتمأ با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید. راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:ربودن, تصاویر, یاهو,یاهو مسنجر ,
ارسال توسط هادی احمدی

آشنایی و کار با متغیر ها (Variables) در php

در بحث پیشین از بخش آموزش مقدماتی php با کلیاتی از این زبان برنامه نویسی آشنا شدیم، گفتیم که php یک زبان سمت سرور است و پردازش آن توسط مفسر (سرور) انجام می شود و البته خروجی آن به صورت html است؛ اکنون در ادامه آموزش های مقدماتی، در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از پرکاربردترین و متداول ترین عناصر این زبان یعنی متغیر ها آشنا کنیم و خواهیم گفت که چگونه یک متغیر را تعریف و در جای جای کدمان آن را به کار ببریم.
یک متغیر بنا به نیاز شما ممکن است مقادیر عددی، رشته ای (متشکل از حروف)، مقادیر ارسال شده توسط فرم های وب و... باشد؛ متغیر ها مثل مواد خام هستند و طی فرایندی که در کدنویسی برایشان تعریف می کنیم نهایتا خروجی مورد انتظارمان را ایجاد می کنند؛ مثلا فرض کنید احمد 23، حسین 13 و محمد نیز 54 کتاب دارند؛ حال می خواهیم از داده های موجود چند کد محاسباتی فرضی بسازیم:




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:آشنایی,کار با متغیر ها, Variables, php, for,while,switch,case,if,if else,
ارسال توسط هادی احمدی

برای دانلود کتاب ویژوال بیسیک روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود کتاب آموزش ویژوال بیسیک





تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط هادی احمدی


    ایجاد و مدیریت یک وبلاگ به جهت رایگان بودن و عدم نیاز به سر و کار داشتن با مسائل فنی سرویس، می تواند فرصت خوبی برای افراد در جهت فعالیت حرفه ای رایگان در وب تلقی شود، اما جالب است که با همه این تفاسیر، خیلی از وبلاگ نویسان حتی نیمی از امکاناتی را که برای آنها فراهم شده است، استفاده نمی کنند، مثلا سیستم های ایجاد برچسب برای مطالب، ایجاد صفحات جداگانه، سرویس های آپلود عکس و فایل، فرم تماس با ما، فید RSS، ایجاد قالب های سفارشی، اتصال دامنه و فضای شخصی و خیلی چیزهای دیگر؛ اگر می خواهید یک وبلاگ نویس حرفه ای باشید، بد نیست با تمام امکانات سرویس دهنده خود آشنا شوید و از آنها به شکل بهینه استفاده نمایید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:اشتباهات, وبلاگ نویسی,
ارسال توسط هادی احمدی

گفته مي‌شد: « هر كه با ما نيست با ما دشمن است!»


گفتم: آري، اين سخن فرموده اهريمن است! 


اهل معنا، اهل دل، با دشمنان هم دوستند،


اي شما، با خلق دشمن! قلب تان از آهن است؟!




تاریخ: شنبه 23 فروردين 1391برچسب:شعر,ادبیات,فریدون مشیری,
ارسال توسط

یک نکته که در مورد این پست باید بگویم این است که کتاب حاضر حاصل تلاش اینجانب(نویسنده پست)می باشد که سه ماه را صرف نوشتن و گرداوری آن کردم  وآن را دردوبخش آموزش و پروژه های جاوا اسکریپت تدوین نموده ام.و از شما درخواست دارم هر گونه پیشنهاد و انتقاد خود را در قالب نظرات همین پست ارائه دهید.

یکی از زبان های برنامه نویسی که در حال حاضر بسیار استفاده می شود ، زبان جاوااسکریپت است . این زبان در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط فردی به نام برندان ایچ (Brendan Eich) طراحی و پیاده سازی شده است . ساختار کلی جاوااسکریپت شباهت بسیار زیادی به سی پلاس پلاس و جاوا دارد اما این شباهت بیشتر به این دلیل بوده است که یادگیری این زبان برای افرادی که در گذشته از آن دو زبان استفاده می کردند ، آسانتر است .
کاربرد اصلی جاوااسکریپت در طراحی و پیاده سازی سایت ها و صفحات HTML است و به کمک این زبان این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که بتوانید به اجزای مختلف درون صفحات اینترنتی دست پیدا کنید و اگر نیاز داشتید بتوانید در آن ها تغییراتی مطابق میل خود ایجاد کنید .توضیحات بیشتر+دانلود در ادامه مطلب…
استفاده روز افزون از تکنولوژی هایی همچون Ajax و jQuery در طراحی صفحات وب که هسته اصلی آن ها را Javascript تشکیل می دهد به اهمیت یادگیری این زبان قدرتمند برای هرکس که دستی در طراحی وب دارد افزوده است

مشاهده سر فصل ها +دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط هادی احمدی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 203142
تعداد مطالب : 736
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 <-PostTitle-> <-PostContent-> 1 <-PostLink->